Asiakaspalvelusta Rämsöön kesäteatterilla

Olen monena perättäisenä vuonna käynyt lastenlasteni, kahden tytön, kanssa kesäteatterissa. Olemme nauttineet  ihanassa ympäristössä hyvistä näytöksistä. Niin kuin tänäkin vuonna. Kuitenkin meille jäi paha mieli asiakaspalvelun töykeydestä ja tahdittomuudesta lippuluukulla.

Olin tilannut ensi-iltaan liput ennakkoon yhdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle (lastenlippu alle 13 v.). Menin lunastamaan lippuja, jolloin lippuluukulla myyjä alkoi sättiä kovaäänisesti tyttöjä (11- ja 12-vuotiaat) tyyliin: nuoko muka lapsia ja lastenlipulla menossa. Tytöt 166cm ja 176cm pitkiksi venähtäneitä hoikkia koripalloa pelaavia Helsinkiläisiä. Tuntui kuin meitä olisi pidetty huijareina, jotka haluavat mennä lastenlipulla. Sanoin tyttöjen iän napakasti ja sanoin, että molemmat täyttävät vuotensa vielä alkusyksystä ja toinen pääsee vielä ensi kesänäkin lastenlipulla.

Pitkin hampain myyjä päästi meidät tyyliin: menkööt sitten. Meille jäi paha mieli koko näytännön ajaksi ja lapsia se hämmensi, ovathan he lapsia kasvoiltaan ja sielultaan. Asiaa olisi voinut tiedustella ystävällisestikin! Täytyy muistaa, että lapset kehittyvät eri tahdissa ja on olemassa pituussuunnassa ja leveyssuunnassa ”ylimittaisia” lapsia ja meiltä aikuisilta edellytetään tahdikkuutta.

P.S. Pitääkö olla mukana kenties syntymätodistus, passi tai henkilötodistus, kun seuraavan kerran lähdemme Rämsööseen?

Anja Mekkonen
Nokia

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?