Asiakaspalvelu puuttuu

Menin Lempäälän keskustan liikkeeseen, jossa ei lisäkseni ollut asiakkaita. Seisoskelin tovin katsellen hyllystä haluamaani tuotetta, ei näkynyt. Tulihan siihen sentään myyjäkin ja katsoi minua tiskin takaa sen näköisenä, että ehkä voisi rahaa vastaan jotakin myydä. Kysyin, olisiko heillä haluamaani tuotetta. Myyjä vilkaisi hyllyyn ja meni takahuoneeseen kyselemään ei ollut. Kysyin, milloinkahan mahdollisesti olisi. Myyjä kysyi jälleen kollegaltaan: ei tiedetä. Siinä kaikki. Asiakaspalvelutilanne oli ohi.

En ymmärrä, miten eivät edes työnantajat joko tiedä tai välitä, miten tärkeä ja lähes ainoa myyntivaltti etenkin pienille yrityksille on asiakaspalvelu ja nimenomaan ystävällinen kohtelu kaikille asiakkaille ikään tai varallisuuteen katsomatta.

Kyseisessä liikkeessä ei tarvitse pelätä, että lähtisin päivittäin kyselemään, josko kaipaamaani tuotetta jo löytyisi. Ei pelkoa, minäpä kävelen, joskin kaksinkertaisen matkan Ideaparkkiin, siellä näet on kilpailua ja usein myös palvelua.

 

Mielensäpahoittaja

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?
Monet artikkeleistamme ovat vain rekisteröityneille lukijoille. Luo tunnukset, niin pääset lukemaan enemmän. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>