Lempäälän palvelupiste yhden tiskin malliin

Viranhaltijan pakeille ajanvarauksella:

  • ajanvaraukset pääsääntöisesti viranhaltijoilta itseltään puhelimitse, yhteystiedot löytyvät nettisisivuilta
  • jos asiakas ei löydä mielestään oikeata henkilöä, voi soittaa vaihteen kautta
  • ei käytössä nettiajanvarausta eikä palvelupiste varaa aikoja
Kuntalaiset tervetulleeksi palvelupisteen avajaisiin toivottava palvelusihteeri Merja Virtanen muistuttaa, että jatkossa saunat varataan netin kautta. Kuva: Erkki Koivisto

Kuntalaiset tervetulleeksi palvelupisteen avajaisiin toivottava palvelusihteeri Merja Virtanen muistuttaa, että jatkossa saunat varataan netin kautta. Kuva: Erkki Koivisto

Lempäälän kunnan  palvelupiste on viime hiihtolomien aikaan tehdyssä remontissa uudistanut toimintatapojaan uuteen muottiin jo hyvissä ajoin ennen kuin piste muuttaa Lempäälä-taloon valmistuviin  uusiin tiloihin. Palvelupiste palvelee jo nyt nykyisessäkin sijainnissaan Lempäälä-talon malliin yhdeltä tiskiltä ja niin, että kuntalaiset pyritään ohjaamaan etukäteen tehdyllä ajanvarauksella asianomaisen viranhaltijan puoleen samassa talossa eli osoitteessa Tampereentie 8.

Palvelupisteessä oli aiemmin  kaksi tiskiä, toinen teknisille palveluille ja toinen neuvonnalle sekä käytössä käytäntö, jonka mukaan kuka tahansa saattoi aukioloaikoina tulla sisään koska tahansa, mutta viranomainen, joka olisi osannut asiassa olla avuksi ei tietenkään ollut muilta kiireiltään aina valmiina paikalla tai tavoitettavissa. Kuntalaisen käynti saattoi jäädä tuloksettomaksi ja tehottomaksi. Siitä halutaan nyt eroon.

– Kun aika varataan etukäteen, voidaan varmistaa se, että haluttu henkilö on paikalla, ja palvelu on täsmällistä ja tehokasta, kun kuntalainen ja viranhaltija saadaan kohtaamaan toisensa, sanoo Lempäälän  kunnan hallintopäällikkö Topi Tolvanen.

Uutta lukemista vuodelta 1959. Palvelupisteen tiskiltä saa mukaansa Kirsti Arajärven Lempäälän kouluille aikoinaan kirjoittaman kotiseutuoppikirjan. Kuva: Erkki Koivisto

Uutta lukemista vuodelta 1959. Palvelupisteen tiskiltä saa mukaansa Kirsti Arajärven Lempäälän kouluille aikoinaan kirjoittaman kotiseutuoppikirjan. Kuva: Erkki Koivisto

– Ajan voi varata puhelimitse soittamalla vaihteeseen, kunnan nettisivuilta tai sitten tulemalla varaamaan tapaamisaika palvelupisteestä, sanoo palvelusihteeri Irmeli Huttunen.

Yleensä kuntalaisia askarruttavia asioita ovat palvelupisteen henkilökunnan havaintojen mukaan rakennuslupa-asiat sekä ympäristö- ja kunnossapitoasiat. Palvelupisteeseen piipahdetaan maksamaan laskuja sekä hakemaan esitteitä ja lomakkeita.

150 vuotta täyttävän kunnan Lempäälä-aiheisia tuotteita on myynnissä. Ilmaiseksi on jaossa erilaisia esitteitä kuten Lempäälän pyöräilyreittiopas – ja vuonna 1959 valmistunut Kirsti Arajärven koululaisten opetusmateriaaliksi kirjoittama Lempäälän kotiseutuoppikirja. Varastoa kovakantisesta painoksesta riittää, sillä kirja ei tiettävästi  koskaan päätynyt opetuskäyttöön ja koulujen pulpeteille asti.

Lempäälän kunnan uudistuneeseen palvelupisteeseen pääsee tutustumaan kahvitarjoilun ja avajaisten avoimien ovien merkeissä torstaina 12. toukokuuta.

HEI, LÖYSIT TIMANTIN!

Tämä sisältö on lehden tilaajille.

Uusi käyttäjä, luo itsellesi tunnukset, niin pääset aloittamaan ilmaisen kokeilujakson.

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>