Tyytyväinen asiakas on Postille tärkeä

R. Mäkinen kirjoitti tällä palstalla postinkulusta Rämsöössä.

Valitettavasti postinjakelussamme on ollut satunnaisesti viivettä Rämsöössä lähinnä samalle päivälle sattuneiden sairaustapausten takia. Tavoitteenamme on löytää tarpeellinen määrä sijaisia paikkaamaan sairauspoissaoloja, mutta valitettavasti emme ole onnistuneet tässä aina tavoitteemme mukaisesti.

Teemme kaikkemme hyvän laadun ylläpitämiseksi ja mahdollisten häiriöiden korjaamiseksi ja seuraamme päivittäin postinjakelumme onnistumista. Postinjakelun aika vaihtelee myös jaettavan postin määrän ja asiakkaiden kotiin tilaamien palvelujen mukaan.

Kerroimme huhtikuun lopulla jakelureittien uudistamisesta ja jakeluajan laajentamisesta kohti myöhäistä iltapäivää. Posti on digitalisaation seurauksena ennen kokemattoman murroksen keskellä, kun postimäärä supistuu kiihtyvällä nopeudella. Yksittäisen lähetyksen jakelukustannus on sitä kalliimpi, mitä vähemmän on jaettavaa. Suuret hinnankorotukset ovat mahdottomia ja siksi korotusten sijaan Posti tehostaa toimintaansa ja laajentaa palveluitaan.

Jaamme postia lain mukaisesti edelleen viitenä päivänä viikossa. Viisipäiväinen jakelu koskee yleispalveluun kuuluvia käteismaksullisia kirjelähetyksiä (esimerkiksi postimerkillä maksettujen lähetysten jakelua).

Kirjoittaja kysyi myös Postin asiakaspalvelun maksullisuudesta. Soiton paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu menee puhelinoperaattorille, ei Postille.

Raimo Lehtonen
tuotantoesimies
Posti Oy

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?