Kiilto lunastaa kaikki taidenäyttelyn työt

Taidekilpailun teemana on Asiakas on kuningas – ihminen keskiössä. Työt ovat näytteillä Kiillon Valopihassa, kertoi toimitusjohtaja Anssi Asikainen.

Kiillon Valopihassa on esillä kuvataidenäyttely, joka on koottu Taideyliopiston Kuvataideakatemian opiskelijoiden töistä. Taidekilpailun järjestävät Kiilto Family -konserni ja Kuvataideakatemia.
Kuvataideakatemian kuvanveiston professori Villu Jaanisoo kertoo, että yhteistyö liike-elämän kanssa on nykyaikaa ja sitä tehdään laajalti myös taidepiireissä.
– Opiskelijamme ottivat tämän taidekilpailun innostuneesti vastaan. Julkisia taidekilpailuja järjestetään meilläkin säännöllisesti.
– Kiilto Familyn kanssa järjestettävässä kilpailussa erityislaatuista on se, että teoksia lunastetaan poikkeuksellisen runsas määrä. Nuorten taiteilijoiden teosten ostaminen on hyvä tapa tukea taidetta, Jaanisoo jatkaa.
Valopihassa on esillä kilpailuun jätettyjen töiden joukosta valitut 15 teosta, joista kilpailulautakunta valitsee kolme parasta palkittavaa työtä.

Kilpailussa etsitään uniikkeja töitä. Teokset ovat toteutustavaltaan vapaita ja tekniikkana voi käyttää esimerkiksi grafiikkaa, valokuvaa tai maalausta. Kilpailuajan puitteissa syyskuun alkuun mennessä taidekilpailuun ilmoitettiin mukaan viitisenkymmentä teosta.
Kilpailun ensimmäisessä vaiheessa Kuvataideakatemian opettajakunta valitsi professori Villu Jaanisoon johdolla kilpailuun jätettyjen teosten joukosta viisitoista jatkoon pääsijää, jotka ovat nyt esillä taidenäyttelyssä Kiilto Family –konsernin päätoimipaikassa Lempäälässä.
Taidekilpailun tarkoituksena on löytää teoksia Kiilto Familyn toimitiloihin eri toimintamaissa. Kiilto Family onkin lupautunut lunastamaan itselleen kaikki näyttelyyn valitut viisitoista teosta.

Kiilto Family -konsernin konsernijohtaja Erkki Solja näkee, että taide, ja kulttuuri myös laajemmin, on koossa pitävä voima, jota ilman mikään yhteisö tai yhteiskunta ei tule toimeen.
– Esimerkiksi Taide-yliopiston tai taiteilijoiden tukeminen on silta yrityselämän ja taideyhteisöjen välillä, jota kautta voimme viestiä henkilökunnalle, asiakkaille ja muille sidosryhmille Suomessa ja kansainvälisissä yhtiöissämme, että myös kulttuuri on tärkeä osa elämää.
– Silloin, kun yrityksellä on taloudelliset mahdollisuudet tukea tämän tyyppisiä asioita, koemme jopa hieman velvollisuudeksemme olla mukana, toteaa konsernijohtaja Solja.

Yksi kommentti

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?