Passi lojui Postissa kaksi viikkoa

Kysymys postinhoitajalle: Miten pitäisi toimia, jos tai kun asiakas unohtaa henkilöllisyyspaperinsa kuten passin tai ajokortin tiskille, viedä asiapaperi takahuoneeseen odottamaan parempia aikoja vai soittaa asiakkaalle ja toimittaa se viranomaiselle?

Kyseessä oli unohdettu passi. Minulle aiheutui tapahtuneesta huomattava rahallinen vahinko, sillä jäin  satamaan katsomaan, kun toiset lähtivät lautalle. Ei muuta kuin kotiin.

Kotiin päästyäni aloin etsiä passiani enkä löytänyt sitä. Aloin miettiä, missä olin käyttänyt passiani, jolloin muistin hakeneeni paketin Postista ja tarvinneeni sitä siellä.

Menin S-marketin Postiin ja kysyin, onko näköiseni miehen passi unohtunut sinne.

Arvonsa tunteva rouva vastasi käyvänsä katsomassa takahuoneesta, jos se olisi siellä. Ei aikaakaan, kun hän saapui passi kädessään, kysyi minulta syntymäaikani ja antoi passini minulle

Kysyin rouvalta, miksei minulle ollut ilmoitettu asiasta, vaikka passi oli ollut jo kaksi viikkoa takahuoneen pöydällä. Vastaus oli, että he olisivat kyllä seuraavalla viikolla ruvenneet kyselemään, sillä heillä on kova kiire.

Minusta asiasta olisi voinut tekstata samalla tavalla kuin ilmoitetaan paketin saapumisestakin noudettavaksi.

Asiakas on aina oikeassa.

 

Markku Hiljanen

Kommentit (2)

  1. Pertti Tuominen

    Niin kenen syy oli passin hukkaaminen,asiakkaan vai marketin henkilökunnan?Kannatta pitää parempaa huolta noinkin arvokkaasta asiapaperista kuin passi,ja se onko passi mukana kannattaa tarkastaa kotona,eikä vasta satamassa.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?