Kommentti: Lisää ennakkomekkalaa tapahtumista

Otteluiden, kisojen tai muiden urheilutapahtumien järjestäjä pääsääntöisesti toivoo, että paikalle saapuisi yleisöä. Semminkin, jos tapahtumaan myydään pääsylippuja tai että siellä on makkara/kahvipuffetti, josta järjestäjätaho saa tuloja.

Ongelma monessa tapauksessa on, että tieto ei liiku ja tavoita kuluttajaa. Iänikuinen pähkäilyn aihe on, miten ennakkotiedottaa tapahtumista. Osa luottaa sosiaaliseen mediaan ja nettiin, osa uskoo vielä perinteisempienkin keinojen, kuten lehti-ilmoitusten ja ilmoitustaulujen voimaan. Tuskin koskaan ennakkomekkalaa pidetään liian paljon, joten sopiva combo edellämainituista konsteista kannattaa tehdä.

Myös urheilijoiden tulee markkinoida lähipiirilleen tapahtumaa. Kun jokainen vaikkapa jalkapallojoukkueen noin 20 pelaajasta tuo kaksi katsojaa kotipeliin paikalle, puhutaan jo mukavasta määrästä silmäpareja ja pikkupotista kahvikassassa.

Liian moni ikävä kyllä edelleen tyytyy siihen, että peli pelataan tai kisat kisaillaan lman ennakkomarkkinointia, ja se joka on kiinnostunut, hankkii tiedon itse jostain kanavasta. Seuroille vielä vinkki, tai itse asiassa toive; aina ei otteluun paikan päälle pääse, joten seuran nettisivuille ja fb-sivuille olisi ihan kiva, että laitetaan minimissään pelin lopputulos. Vieläpä suht’ nopsaan pelin päättymisen jälkeen.

 

HEI, LÖYSIT KIINNOSTAVAA SISÄLTÖÄ!

Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ilmaiseksi.

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>