Oma Säästöpankki satsaa asiakaspalveluun

Palvelupäällikkö Samppa Harhala kertoo, että Oma Säästöpankin Ideaparkin toimipisteeseen on juuri hankittu mainio kahviautomaatti, jotta asiakkaat voivat käyntinsä lomassa hörppiä kupposen kuumaa. – Meillä on ovet auki, ja tänne saa tulla juttelemaan milloin vain, Harhala lupaa.

Oma Säästöpankin Ideaparkin konttorin palvelupäällikkö Samppa Harhala on palannut konttorin puikkoihin viiden viikon tauon jälkeen. Yhdistetyn kesäloman ja isyysvapaan jälkeen arkeen palaaminen tuntuu hyvältä.

– Olen tosiaan tuore isä. Poika syntyi kesäkuun viimeisen päivän aamuna, ja hän voi oikein hyvin, Harhala iloitsee.

Lempäälän Nurmelta kotoisin oleva Harhala on johtanut Oma Säästöpankin Ideaparkin konttoria neljän kuukauden ajan. Aiemmin hän on tullut toimipisteen asiakkaille tutuksi palveluneuvojana. Tehtävämuutos toi miehelle tervetullutta vastuuta, mutta hän ei ole antanut työpaikan ryhmäsuhteiden muuttua.

– Työkaverit ovat toki samat kuin ennen tehtävien muuttumistakin. Aamupalaverissa muutoksen jälkeen tein selväksi sen, että me jatkamme rennosti työkavereina ihan samaan tapaan kuin aikaisemminkin, Harhala jutustelee.

Nyt 27-vuotias Harhala aloitti pankkiuransa vuonna 2009 kesätyöntekijänä silloisessa Lempäälän Kantasäästöpankissa, josta tuli sittemmin osa nykyistä Oma Säästöpankkia. Työskenneltyään siellä muutaman vuoden Harhala päätti vuonna 2013 vahvistaa osaamistaan Jyväskylän yliopiston kauppatieteiden opinnoilla.

– Opinnoista sain hyvää yleisnäkemystä alasta ja syvällisempää oppia talouden toiminnasta, joista on apua asiakkaiden kanssa keskustellessa. Intohimoa asiakkaiden palvelemiseen yliopisto ei kuitenkaan opettanut, vaan se on luontainen taito.

Oma Säästöpankki on itsenäinen suomalainen säästöpankki, eli se ei ainoana säästöpankkina ole mukana säästöpankkien yhteenliittymässä. Tämän ansiosta Oma Säästöpankki pystyy tekemään itsenäisesti omia päätöksiä ja reagoimaan nopeastikin pankkialan monenlaisiin tilanteisiin. Yhtiö julkisti puolivuosikatsauksensa elokuun alkupuolella.

– Pankkimme toiminta jatkui vahvana ja vakaana koko alkuvuoden. Alkuvuoden tulos ennen veroja oli 13,1 miljoonaa euroa ja tase nousi ennätyksellisesti 2,8 miljardiin euroon. Keskeiset tulolähteet, eli korkokate ja palkkiotuotot, kehittyivät erinomaisesti. Hyvä työ ja tyytyväiset asiakkaat ovat perusta pankkimme menestykselle, kertoo yhtiön hallitus tiedotteessaan.

Harhala on niin ikään mielissään hyvästä tuloksesta, josta suuri ansio kuuluu miehen mukaan hänenkin konttorinsa henkilökunnalle.

– Ilman henkilökuntamme erinomaista panosta palveluun tämä ei olisi mahdollista. Asiakkaamme ovat tyytyväisiä siihen, että he voivat soittaa suoraan haluamalleen henkilölle tai tulla asioimaan konttorille ilman ajanvaraustakin.

Oma Säästöpankki haluaa erottautua muista alan toimijoista tavoitettavuudella, palvelulla ja ripeillä päätöksillä. Ideaparkin konttorin ovet ovat näkyvästi auki, joten sisään on helppo poiketa muun asioinnin lomassa.

Kesäkuun alussa konttori laajensi aukioloaikojaan siten, että kassapalvelut ovat avoinna arkipäivisin aikaisempaa pidempään iltapäivällä. Suurin uudistus on se, että toimipiste on nyt auki arkipäivien lisäksi myös lauantaisin, jolloin ovet avoinna kello 10–14.

– Vaikka monia pankkiasioita voi hoitaa kätevästi digitaalisesti palvelukanavissamme, haluamme tarjota asiakkaille myös mahdollisimman paljon henkilökohtaista palvelua kasvokkain. Nyt asiakas voi tulla vaikkapa hakemaan uudet pankkitunnukset lauantaina Ideaparkin ostosreissun yhteydessä.

 

 

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?
Monet artikkeleistamme ovat vain rekisteröityneille lukijoille. Luo tunnukset, niin pääset lukemaan enemmän. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>