Pankkiasiat voi hoitaa verkossa – silti myös moni nuori haluaa asioida konttorissa

– Pankki ei ole paikkaan sidottu. Voimme lähteä konttorilta myös asiakkaan luo. Palveluneuvoja Thomas Nyholm käy Vesilahdessa noin kerran viikossa tapaamassa asiakkaita ja he ovat palvelusta kovasti tykänneet, kertoo palvelupäällikkö Samppa Harhala.

Kolme vuotta sitten Oma Säästöpankki teki Lempäälässä ison ratkaisun. Pankki avasi ensin konttorin Ideaparkin kakkoskerroksessa joulukuussa 2015 ja seuraavana kesänä katutasossa. Tulokset kertovat ratkaisun olleen oikea.
− Ihmiset ovat löytäneet hyvin meidän konttorimme. Olemme näkyvästi esillä molemmissa kerroksissa, kertoo palvelupäällikkö Samppa Harhala.
Oma Säästöpankilla on Ideaparkissa tarjolla kaikki palvelut kassapalvelua myöten.
− Asiakkaiden tyytyväisyys on huippuluokkaa. Asteikolla 0−5 esimerkiksi tyytyväisyys omaan yhteyshenkilöön on 4,7. Asiakkaalla on tuttu henkilö, jolle voi soittaa ja asiat hoituvat.
Tyytyväisyyteen vaikuttavat Harhalan mukaan myös pankin aukioloajat. Konttori on avoinna kuutena päivänä viikossa, myös lauantaisin.
− Lauantaiaukiolo on otettu hyvin vastaan, kun pankkiin pääsee myös arjen ulkopuolella. Täällä kauppakeskuksessa voi kätevästi hoitaa samalla kertaa ostokset ja pankkiasiat. Netistä voi varata palveluaikoja myös lauantaipäivälle.
Oma Säästöpankilla on Ideaparkissa tarjolla monesta pankista jo karsitut kassapalvelut maanantaista perjantaihin.
− Kassan aukioloaikoja vielä laajennettiin kesäkuussa. Kassapalvelut ovat tärkeitä osalle asiakkaita ja me haluamme olla kaiken kattava, palveleva pankki. Täällä ei tarvitse jonotella puolta tuntia saadakseen rahaa.

Pankkiasiat voi hoitaa lähtemättä konttorille. Muiden tapaan Oma Säästöpankki on panostanut digitaalisiin palveluihin ja mobiiliin. Tapaamisia voidaan järjestää myös muualla kuin pankin konttorissa.
− Voimme lähteä konttorilta asiakkaan luo. Pankki ei ole paikkaan sidottu, ja mielellään tapaamme asiakkaita muuallakin. Palveluneuvoja Thomas Nyholm käy Vesilahdessa noin kerran viikossa tapaamassa asiakkaita ja he ovat palvelusta kovasti tykänneet.

Oma Säästöpankki on valtakunnallisesti laajentunut 40 konttorin pankiksi. Ideaparkin konttorissa käy ulkopaikkakuntalaisia päivittäisiä raha-asioitaan hoitamassa varsinkin lauantaisin.
Pankki on kasvanut kaikilla mittareilla mitaten. Asiakkaiden lisäksi myös pankin henkilökunnan tyytyväisyys on huipputasoa.
− Urakehitystä tuetaan jatkuvalla kehittämisellä ja koulutuksella. Merkittävä osa henkilöstöstä on myös pankin omistajia, Samppa Harhala kertoo.

Avainlukuja
Liiketoiminnan tuotot: 76 Me
Tulos ennen veroja: 25 Me
Kulu-tuottosuhde: 62,2 %
Taseen loppusumma: 2 915 Me
Henkilöstön lkm: 288
Asiakkaita: 136 100

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?