tie

Valtiolta 2,5 miljoonan euron rahoitus Vesilahden ja Punkalaitumen välisen maantien parantamiseen

  Vesilahden ja Punkalaitumen välinen maantie 2986 on saanut 2,5 miljoonaa euroa rahoitusta valtiolta. Hallitus esitti tiistaina 2. kesäkuuta vuoden neljännessä lisätalousarviossa elvytystoimenpiteenä rahoitusta lukuisiin väylähankkeisiin. Esityksen tievälin parantamisesta teki kansanedustaja Ilmari Nurminen (sd.). – Tein esityksen tievälin parantamisesta jo muutama viikko sitten liikenneministeri Timo Harakalle ja puolustin hanketta neuvotteluissa loppusuoralle asti. Työ tuotti tulosta,…

Vesilahden tiet koettelevat autoa ja kuskin hermoja – Kysely kirvoitti lukuisia kommentteja päällystevaurioista ja montuista: ”Sellaista lillinkiä, että meinaa auto lähteä räpylästä koko ajan”

Tilaajille

Savivelliä, pelkkää reikää, ala-arvoinen kärrypolku… LVS:n helmikuun 21. päivä tekemä nettikysely kirvoitti runsaasti kommentteja Vesilahdesta. Kyselyn aiheena oli, mikä on Lempäälän tai Vesilahden surkeimmassa jamassa oleva tienpätkä. Esittelemme ensin Vesilahden huonokuntoisimmat tieosuudet, jotka vastausten perusteella ovat Hinsalantie, Härkäläntie, Kehrontie, Koskenkyläntie, Mantereentie, Punkalaitumentie, Rautialantien hiekkaosuus, Riuttonkulmantie, tie 301 Rämsööstä Sastamalaan, Vakkalantie ja Valkkistentie. Kyseiset tiet saivat…

Kesä tuo asfalttikoneet

Teitä päällystetään tulevana kesänä jälleen useammassa kohteessa Lempäälässä ja Vesilahdella. Alkavalla kaudella uutta asfalttia Lempäälässä saa valtatie 3 välillä Ideapark–Ikea, maantie 130 Ideaparkin ja Valkeakosken välillä,  maantie 130 Sääksjärven ja Kuljun välillä sekä maantie 3041 Kelhon ja Kärjenniemen välillä. – Päällystämiskohteet Ideaparkin ja Ikean välisellä osuudella tarkentuvat toukokuussa tehtävien uramittausten jälkeen. Tiedossa on, että valtatiellä on urautuneita…

Teiden urautuminen omaa syytämme

Turhaa urautumista voisimme estää, kun jokainen ajoneuvon kuljettaja välttäisi samassa urassa ajamista silloin kun se ei haittaa muuta liikennettä. Samalla estyisi jyrkkien polanteiden muodostuminen. Säästäisimme tien hoitokuluja ja oman ajoneuvomme nastojen kulumista, eikä tulisi kenellekään lisäkuluja. Lumisella ja jäisellä alustalla nastat kuluvat vähemmän.   Antti Salo, Lempäälä