Nyt neuvolaan voi varata ajan netissä

Neuvolan ja kouluterveydenhuollon esimies Tiina Salminen Pirkkalasta esittelee, kuinka sähköinen ajanvaraus toimii.

Neuvolan ja kouluterveydenhuollon osastonhoitaja Tiina Salminen Pirkkalasta esittelee, kuinka sähköinen ajanvaraus toimii.

Vesilahden terveyspalvelujen käyttö on nyt entistä kätevämpää. Huhtikuusta eteenpäin lastenneuvola-ajan on voinut varata sähköisesti. Uusi mahdollisuus kattaa jokavuotiset tarkastukset kaksivuotiaista kuusivuotiaisiin.

Myös kolmevuotiaiden ja viisivuotiaiden hammastarkastukset sekä aikuisten hammaskiven poisto-operaatioiden ajat pääsee varaamaan netissä. Lisäksi verkossa voi varata ajan perhevalmennukseen kuuluvaan synnytysvalmennukseen.

Sähköinen ajanvaraus on otettu käyttöön Pirkkalan yhteistoiminta-alueella, johon Vesilahti kuuluu.

Kesän jälkeen sähköistä ajanvarausta on tarkoitus laajentaa Vesilahdessa myös avosairaanhoitoon. Pirkkalassa näin tehdään jo nyt.

Hammaslääkärissä nettivaraus ei onnistu

Ylihoitaja Anne Kytölä kertoo, että sähköinen ajanvaraus ei sovellu kaikkiin palveluihin, kuten esimerkiksi lääkärin vastaanotolle.

– Parhaiten sähköinen ajanvaraus sopii sellaisiin palveluihin, joissa ei tarvitse harkita potilaan hoidon tarvetta. Käytännössä siis neuvolatarkastusten kaltaisiin rutiinikäynteihin, toteaa osastonhoitaja Tiina Salminen.

Esimerkiksi hammaslääkärillä jonot ovat niin pitkät, ettei nettiajanvaraus ole mahdollista.

Tällä hetkellä sähköisen ajanvarauksen piiriin kuuluvissa palveluissa ei ole Anne Kytölän mukaan kovin pitkiä jonoja. Vapaita aikoja tulee sitä enemmän, mitä lähemmäs kesää mennään.

Kytölän mukaan uudesta palvelusta saatu palaute on ollut tähän mennessä yksinomaan positiivista.

– Otamme kommentteja käyttäjiltä mielellään vastaan. Siten pystymme kehittämään palvelujamme.

Kytölä huomauttaa, että nettipalvelusta huolimatta ajan varaaminen onnistuu edelleen puhelimitse.

Sähköinen ajanvaraus löytyy Vesilahden kunnan verkkosivuilta terveyspalvelut-otsakkeen alta.

Takaisinsoitto uutena palveluna

Vesilahden toimipisteissä avosairaanhoidossa ja suun terveydenhuollossa on otettu käyttöön uusi palvelu: takaisinsoittojärjestelmä. Tämä tarkoittaa sitä, että ellei asiakkaan puheluun ehditä vastaamaan, soitetaan hänelle vielä saman päivän aikana takaisin.

Takaisinsoitto on ollut käytössä Vesilahden molemmissa toimipisteissä 6. maaliskuuta lähtien.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?
Monet artikkeleistamme ovat vain rekisteröityneille lukijoille. Luo tunnukset, niin pääset lukemaan enemmän. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>