MAINOS
Säästöpankki Sinetti

Säästöpankki Sinetti palvelee keväällä Frenckellissä Tampereen ytimessä

19.02.2025 06:00

Orivesiläislähtöinen Säästöpankki Sinetti avaa kevään aikana uuden ja ajanmukaisen konttorinsa aivan Tampereen paraatipaikalla Frenckellissä.
Frenckellin konttori sijaitsee Keskustorilla Frenckellin kiinteistössä osoitteessa Puutarhakatu 2. Konttorirakennus on alun perin rakennettu 1830-luvulla tehtyjen piirustusten mukaan Frenckellin paperitehtaan konttoriksi ja tehtaan johtajan asunnoksi. Säästöpankki Sinetti palvelee niin henkilö- kuin yritysasiakkaita rahoituksen, säästämisen ja sijoittamisen sekä maksamisen palveluiden saralla.

Toimitusjohtaja Hannu Syvänen sanoo, että vahvat säästöpankkilaiset juuret omaava itsenäinen paikallispankki kertoo Tampereelle rantautumisellaan ja perinteikkääseen kiinteistöön asettautumisellaan suurelle yleisölle vahvan tahtotilansa olla ihmisten keskuudessa ja palvella asiakkaita inhimillisesti matalalla kynnyksellä.

Syvänen korostaa, että Eräjärven Säästöpankin ja Längelmäen Säästöpankin historioista ponnistava Säästöpankki Sinetti on vakaa toimija, joka on luotettava ja uskollinen yhteistyökumppani.

Säästöpankki Sinetti satsaa merkittävästi uuteen konttoriinsa. Pankin henkilökunta vastaa siitä, että asiakkaat saavat palvelunsa uskottavasti ja nopeasti.

Tampere on valtakunnallisesti merkittävä kasvu- ja kehityskaupunki. Liki 260 000 asukkaan Tampere ja yli 420 000 asukkaan tiivis kaupunkiseutu tarjoavat otollisen toimintaympäristön kasvuhaluiselle juurevalle pankille. Dynamokaupungissa toimiminen mahdollistaa myös koko liki 550 000 asukkaan Pirkanmaan kehitystarinassa mukana olemisen.

Syvänen muistuttaa, että Tampere on esimerkiksi merkittävä koulutuksen keskittymä yliopistoineen, korkeakouluineen, ammattikouluineen ja monine muine opinahjoineen. Säästöpankki Sinetti on kiitollinen yhteistyökumppani niin opintopolkuaan aloittavalle opiskelijalle kuin perhettä perustavalle tai itsensä yrittäjänä työllistävälle ammattilaiselle.

Säästöpankki Sinetti kertoo verkkosivuillaan ja sosiaalisen median kanavillaan sekä mediassa tarkemmin Tampereen konttorinsa ovien avautumisesta. Ajankohta on koko ajan lähempänä.

– Tervetuloa ystävällisten pankin ammattilaisten, osaavien asiantuntijoiden palveltaviksi, Syvänen toivottaa.

Nykyisessä Säästöpankki Sinetin asiakaskannassa on jo valmiiksi tamperelaisia asukkaita sekä yrityksiä. Koko Säästöpankki Sinetin luottokannasta peräti 21,6 prosenttia suuntautuu Tampereelle.

 – Tahdomme tarjota jatkossa paikallista palvelua sekä olemassa oleville että uusille asiakkaille Tampereen ydinkeskustassa. Paluumuuttomme Tampereelle tukee myös vahvasti Säästöpankkiryhmän yhteistä kasvustrategiaa, sillä Tampere on yksi Suomen kovimmin kasvavista kaupunkiseuduista, Syvänen sanoo.

Nuori, ota oma talous haltuun!

Säästöpankki Sinetin rahoitusasiantuntija Jutta Häyhänen kohtaa työssään paljon nuoria, jotka ottavat ensimmäisiä askelia itsenäisessä elämässä. Hän kiittelee nuorten määrätietoista halua ottaa ohjakset raha-asioiden hoidossa omiin käsiinsä. Nuoret tulevat mielellään talouden valmennukseen, jossa kasvotusten tai verkkotapaamisessa käydään perusteellisesti ja ymmärrettävästi kaikki mahdolliset asiat lävitse.

Rahoitusasiantuntija Jutta Häyhänen tietää omasta kokemuksestaan, miten merkittävä opintolaina on tavoitteelliselle opiskelijalle. – Tervetuloa opintolaina-asiakkaaksi Säästöpankki Sinettiin. Tiivis yhteistyömme voi alkaa tästä.

Häyhäsellä on elävä yhteys yläkoululaisiin ja lukiolaisiin, sillä hän on aktiivinen taloustaitojen luennoitsija. Vierailut kouluissa ovat antoisia ja kiitollisia, sillä aikuistuvat nuoret ovat kiinnostuneita raha-asioista. Häyhänen tietää, että sanoma menee hyvin perille, kun hän puhuu asioista selkeästi ymmärrettävällä kielellä ilman jargonia. Jokaisen vieraan sanan kohdalla pysähdytään, ja sitä jumpataan niin pitkään, että asia taatusti kirkastuu.

Asiakas aistii, että Häyhänen on elänyt ja kokenut samat vaiheet lävitse. Häyhänen kouluttautui aikanaan ravintolakokiksi ja valmistuttuaan ammattikoulusta hän siirtyi pariksi vuodeksi alansa töihin. Hän halusi elämässään eteenpäin ja päätti jatkaa opintojaan kauppaoppilaitoksessa, josta hän valmistui merkonomiksi. Itsensä kehittäminen veti pisimmän korren, joten Häyhänen haki ammattikorkeakoulu Savoniaan pätevöityäkseen tradenomiksi. Tavoitteelliset opinnot antoivat taidot ja tiedot pankkialalle, jolla hän on viihtynyt jo 15 vuoden ajan.

– Olen hakenut opiskelijana niin opintotukea kuin opintolainaa. Tiedän, miten tarpeeseen ne ovat normaalin peruselämän rahoittamisessa etenkin, jos toisella asteella opiskeleminen ja korkeakouluopinnot ovat kotipaikkakunnan ulkopuolella. Kokemuksestani tiedän, että opintolaina on maksettava pois, mutta suunnitelmallisesti hoidettuna se hoituu, Häyhänen kertoo.

Tapaamisessa asiat loksahtelevat paikoilleen

Jutta Häyhänen iloitsee nuorten asiakkaiden loputtomasta tiedonjanosta, innosta kysyä ja aidosta avoimuudesta, kun he ovat Säästöpankin talouden valmennuksessa. Häyhänen on tunnistanut nuorista asiakkaista heidän aidon kiinnostuksensa ja palavan halunsa ratkoa asioita yhteisen pöydän äärellä.

– Ensimmäisen tapaamisen jälkeen asioiden jatkohoitaminen käy sukkelasti verkkoneuvotteluin, verkkoviestein tai puheluin. Tutun kanssa asiointi on luontevaa. Minullakin on jo asiakkaita kahdessa polvessa. Vanhemmat opastavat jälkikasvuaan ottamaan yhteyttä samaan yhteyshenkilöön. Suositus on paras kiitos tehdystä työstä, Häyhänen tietää.

Häyhänen korostaa, että yli 200 vuoden pankkiperinteen mukaisesti säästöpankki kannustaa asiakkaitaan säästämään.

– Asiakkaan tavoitteita edistävät ja tukevat palveluratkaisut ovat parhaita. Niihin sitoudutaan. Kiitettävän moni nuori haluaa ryhtyä ASP-tilisäästäjäksi. Sen voi avata jo 15-vuotiaana, Häyhänen kertoo.

Ammattikouluun tai yliopisto-opintoihin suuntaavat nuoret ratkovat opiskelijaelämänsä talouden rakentamista. Häyhänen tietää, että jotkut haluavat kustantaa opiskelijaelämänsä käymällä samanaikaisesti töissä. Toiset satsaavat opintojen ripeään edistymiseen, joten he ovat valmiita nostamaan opintolainaa.

– Myös opintolaina on luonteva reitti tulla Säästöpankki Sinetin asiakkaaksi. Vaikka moni hoitaa opintolainanhaun verkossa, olemme iloisia, jos opiskelija-asiakas haluaa tulla piipahtamaan ja kertomaan pankkipalvelutoiveistaan meille. Yhteinen polku lähtee siitä liikkeelle, Häyhänen sanoo.

Opintolaina on valtion takaama laina, jonka takaisinmaksu alkaa vasta opintojen päätyttyä.

Häyhänen vakuuttaa, että Säästöpankki Sinetissä on aina matala kynnys tulla asioimaan.

– Tavatessa otetaan vaikka paperi ja kynä esille, ja niillä konkretisoidaan, mitä korko tai jokin muu pankki- tai taloustermi tarkoittaa. Korostan aina asiakkaalle, jos jokin yksityiskohta on jäänyt epäselväksi, on soitettava perään tai lähetettävä tarkentava verkkoviesti. Kannustan aina ja joka tilanteessa asiakasta sanomaan suoraan: ”nyt en ymmärrä”, Häyhänen teroittaa.

Hyödyllinen tapaaminen on aina paras kohtaaminen.

– Pidän työstäni ja viihdyn siinä. Nautin asiakkaiden palvelemisesta, Häyhänen toteaa.

Ville opiskeli fysioterapeutiksi opintolainan turvin

Tamperelaislähtöinen ja nykyinen porilainen Ville Svartström hankki ammatin opintolainan avulla. Valmistuttuaan hän siirtyi työelämään ja maksaa valitsemaansa tahtiin opintolainaa takaisin.

Ville Svartström

Svartström opiskeli Satakunnan ammattikorkeakoulussa, josta hän valmistui fysioterapeutiksi.

– Nykyisessä elämänvaiheessani lyhennän opintolainaani säännöllisesti kuukausittain. Opiskeluaikanani opintolaina mahdollisti sen, että minun ei tarvinnut käydä lukuvuoden aikana osa-aikatöissä, vaan sain keskittyä opiskeluihini ja pystyin valmistumaan jopa etuajassa, Svartström kertoo.

Svartström nosti opintolainansa Säästöpankki Sinetistä, koska se oli jo hänen pankkikumppaninsa, ja kaiken kukkuraksi pankin konttori oli silloisen kodin naapurustossa.

– Opintolainan hakeminen onnistui helposti verkkopankin kautta. Nostin opintolainaani erissä säännöllisesti opintojeni aikana. Kaikki asiointi onnistui sujuvasti verkkopankissa, Svartström kiittelee.

Svartström on käyttänyt Säästöpankki Sinetin muitakin palveluja, ja hän on tyytyväinen niihin. Erityiskiitoksen saavat oman talouden tuokiot, joissa Svartström on käynyt muutamia kertoja tutussa konttorissa tapaamassa vakio yhteyshenkilöä.

– Puhelinpalvelukin toimii mallikkaasti, kun sellaiseen ilmenee tarvetta, Svartström lisää.  

– Työstäni fysioterapeuttina olen pitänyt, koska se on monipuolista ja työpäivien sisältö vaihtelee erilaisista potilastyypeistä riippuen, Svartström sanoo.

Lue lisää Säästöpankki Sinetistä täältä

MAINOS