
Sadekesä ei ole sekoittanut Lampelan perheen lomasuunnitelmia. Perhoon matkalla ollut perhe pysähtyi maanantaina ohikulkumatkallaan Ideaparkiin syömään. – Se mitä on suunniteltu, on toteutettu, toteaa äiti Suvi Lampela. Kuvassa myös Sofia (vas.), Eemil, Rasmus ja Jani Lampela.
Koiranilma keljuttaa, mutta aivan kaikki eivät kärsi sateista. Ideapark hyötyy koleasta säästä ihmisten siirtyessä tekemään ostoksia kauppakeskukseen.
Asiakkaita on toimitusjohtaja Olli Gestraniuksen mukaan ollut Ideaparkissa hyvin liikkeellä, vaikka poikkeuksellisen suuria asiakasmääriä ei tänä kesänä ole näkynyt.
– Heinäkuusta näyttää tulevan viime vuotta parempi, mutta ei ennätyskesä. Sadepäivinä on ollut selkeästi enemmän porukkaa kuin viime kesän hellepäivinä, Olli Gestranius kertoo.
Asiakasmäärät näkyvät tietysti myynnissä, mutta ennätystulokseen ei silläkään saralla päästäne.
– Kyllä myyntiä aina kertyy enemmän väkimäärän lisääntyessä. Harva tulee vain kiertelemään, ja vaikka tulisikin, niin valtavasta kokonaistarjonnasta löytyy varmaan aina jokaiselle jotain. Ainakin kahvilla tai syömässä käydään.
– Sellaiset päivät, jolloin koko Etelä-Suomessa tai Pirkanmaalla sataa, ovat parhaita. Paikallisilla sateilla ei kovasti ole merkitystä. Kokonaisuuteen tietysti vaikuttaa myös yleinen taloustilanne, ihmiset ovat tällä hetkellä varsin varovaisia ostosten tekemisessä, Gestranius toteaa.
Gestraniuksen arvion mukaan asiakkaat käyttävät rahaa ostoksiin keskimäärin 30–40 euroa.
– Kävijätutkimuksissa kauempaa tulevat shoppaajat ovat ilmoittaneet arvioivansa käyttävänsä ostosreissulla 80–100 euroa.
Viimeisimmät kommentit