Silloin tällöin kuulee väitettävän, että lehtimainonta ei enää nykyään toimi. Pötypuhetta.
Tämän todistaakseen ei tarvitse kuin katsoa, millaisen mekkalan Perussuomalaisten Helsingin Sanomien etusivun ilmoitus sai aikaan. Puolue osti 35 000 eurolla valtakunnan ykköslehden sunnuntainumeron etusivun, jossa komeili puheenjohtaja Timo Soinin avoin kirje Suomen kansalle. Kirjeessa Soini väittää, ettei Suomi olisi saanut todellisia vakuuksia Kreikan tukipaketille.
Ja kuten nykyään tapana on, Soinin kirjoitus levisi lehden sivuilta vikkelästi sosiaalisen median puolelle. Pian myös poliitikot valtionvarainministeri Jutta Urpilaisesta lähtien sanoivat mielipiteensä ilmoituksesta.
Ilmoituksen sisältö on kovin raflaava, myönnetään. Siitä huolimatta on vaikea keksiä lehti-ilmoitusta tehokkaampaa väylää saada viestiään perille. Vaikka lehtibisnes tällä hetkellä yskiikin, on printtimediassa yhä potkua.