Loppusyksystä sähköautojen lataajat olivat tyytymättömiä, kun Lempäälän kunta muutti latauspisteensä kilowattiperusteisesta aikahinnoitelluksi. Muutoksella pyrittiin estämään latauspaikkojen käyttöä pitkäaikaisina pysäköintipaikkoina. Muutoksesta aiheutunut kritiikki osui maaliin. Eri autojen latauskapasiteetti sai aikaan sen, että latauksen hinta kilowattia kohden oli autosta riippuen erilainen.
Nyt kunta on palauttanut latauspisteet kulutusperusteisiksi. Tällä hetkellä lataaja maksaa 22 senttiä ladatulta kilowattitunnilta. Samalla latauspaikkojen käyttöaika rajoitettiin kahteen tuntiin. Ratkaisu oli oikea, latausperusteen muuttamisella aikaperusteiseksi oli väärä ratkaisu pysäköintiongelmaan.
Kunta reagoi herkästi suoraan kuntalaispalautteeseen, minkä vuoksi sitä kannattaa antaa. Latauspisteiden palautteen lisäksi esimerkiksi Telkäntaipaleen liian kapeaksi sijoitetut estetolpat korjattiin nopeasti. Vesilahdessa puolestaan keskustan nopeusrajoituksia Rautialantiellä alennettiin 40 kilometriin tunnissa pidemmällä matkalla kuntalaispalautteen perusteella. Tosin uudet nopeusrajoituskyltit asennetaan paikoilleen vasta lähipäivinä.
Kaikki palaute ei johda toimenpiteisiin, mikä on selvää. Palautteet kuitenkin käsitellään huomattavan nopeasti ja kattavasti, mikä on ilo huomata. Kuntaorganisaatiot kaipaavat kuntalaisten silmiä havaitsemaan puutteita ja kehitysideoita. Silloinhan kunta toteuttaa ydintehtäväänsä, palvella kuntalaisia.