Uusi jättimarketti lisää kilpailua kuluttajan eduksi – Marjamäen kasvu tuo elinvoimaa

Ideaparkin ja Marjamäen laajemminkin kasvutahti on hengästyttävää. Parhaillaan Ideaparkin kallioon rakentuu uimahalli-kylpylä, hiihtoputki odottaa vuoroaan. Nuorta väkeäkään ei ole unohdettu, nuorisotilat aukeavat kauppakeskukseen tuota pikaa. Ideaparkin suunnitelmissa on lisäksi hotelli. Tiistaina julkistettiin Ideaparkin ja Keskon sopimus, joka tuo kaivatun Citymarketin Ideaparkiin.

K-ryhmän jättimarketin tuloa on kaivattu kauan Lempäälään lisäämään kilpailua. S-ryhmän suurin kauppakoko, Prisma on ollut Ideaparkissa jo pitkään, tosin Suomen pienimmäksi sellaiseksikin tituleerattuna. Ideaparkin kauppakeskuksen läheisyydessä on jo ollut Lidlin toinen Lempäälän myymälä. Kahdesta jättiläisestä K-ryhmän puute on ollut huomattava. Nyt kauppakeskus laajenee jopa Suomen mittakaavassa harvinaiseksi, kun samaan kauppakeskukseen tulee laajennuksen myötä sekä Prisma että K-Citymarket.

Kauppojen kilpailu on kuluttajan etu. Jos yhdellä paikkakunnalla yksi ketju, oli se sitten S- tai K-ryhmä, saa liian hallitsevan aseman, se näkyy väistämättä hinnoissa ja valikoimissa. K-Citymarketin tulo tekee hyvää kaikkinensa Marjamäen kasvulle. Uusi kaavoitettu asutusalue sekä läheinen asuntomessualue tarvitsevat palveluita, joita käyttää huomattavasti koko Lempäälää laajempi asiakaskunta. Marjamäen yrityskeskittymä tuo Lempäälään työpaikkoja, veroeuroja ja sitä kaivattua elinvoimaa.

Lue lisää: Ideaparkiin tulee K-Citymarket – kauppakeskuksen eteläpäätyyn rakennetaan noin 7000-neliöinen laajennusosa