Kuntalaisille edes haalea linja

L-VS 8.12.2016″ Yrittäjille oma kuuma linja. Palvelu nopeuttaa tiedonkulkua”. Hyvä uutinen yrittäjille, mutta miten saataisiin kuntalaisille edes haalea linja?

Kun kuntalainen tarvitsee lääkärin tai hoitajan apua, silloin on linja yleensä kylmä. Ensin puhelinoperaattori pidättelee asiakasta vähintään viisi minuuttia, jonka jälkeen kunnan keskus soittaa jotain renkutusta kymmenkunta minuuttia. Näistä pidättelyistä varmasti asiakas kuumenee, tämä lienee se kuntalaisia kuumentava linja.

Toinen kuumentava linja tehdään siten, että virkamies ei ole yleensä paikalla, vaikka hänelle on tietty soittoaika. Kun jättää soittopyynnön, sitä soittoa ei koskaan tule. Sama juttu on sähköpostin kanssa: koskaan ei virkamies viitsi vastata.

Ihmettelen vain, miksi virkamiehillä on yleensä puhelin ja sähköposti, kun sitä ei kulumisen pelosta raskita käyttää.

Toivottavasti herra isoherra lukee tämän viestin ja pyyhkäisee kissalla pöydän puhtaaksi ja järjestää laivaseminaarin virkamiehille, selostaen, miksi heillä on puhelimet ja mitä niillä on tarkoitus tehdä.

Olen aina kuvitellut, että virkamiehet ovat asiakkaita varten, mutta väärässä olen ollut ja olen edelleenkin.

Sen verran olen vuosien aikana kirjoitellut tästä aiheesta, niin kuntaan kuin paikallislehteenkin, jos jokin muuttuisi, niin se olisi jo muuttunut. On vain juuttunut.

 

Martti Lindroos

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?